Elektrikli araçta Citroen ilk 3’te

Citroen, yenilediği modelleriyle büyüme ivmesini artırmaya devam ediyor. Temmuz ayı itibarıyla başta elektrikli araçlar segmenti olmak üzere sektörün dikkat çekici markaları arasında yerini alan Citroen, geçtiğimiz ay gerçekleştirdiği bin 362 adetlik elektrikli araç satışıyla yüzde 7,9’luk paya ulaştı ve üçüncü sırada yerini aldı. Son iki aylık toplam elektrikli araç satış adedi 3 bin 831’e ulaşan markanın yükselen performansının başrolleri ise yeni C3 ve C3 Aircross modelleri oldu.

YENİ ELEKTRİKLİ C3 SINIFININ LİDERİ

Yeni Citroën e-C3, temmuz ayında gerçekleştirdiği 1.050 adetlik satış ve yüzde 87’lik payla segmentinin açık ara lideri oldu. Mayıs ayı sonunda satışa sunulan yeni e-C3, 3 aylık dönemde ulaştığı bin 894 adetlik satışla da yüzde 63 ile segmentinin aslan payını elinde bulunduruyor. Yine aynı dönemde satışa sunulan yeni e-C3 Aircross ise ulaştığı yüzde 7’lik payla segmentinde dördüncü sıraya yükseldi. Araç, ilk 7 aylık dönem göz önüne alındığında ise bin 222 adetlik satış ile yükselişini sürdürdü. C segmentinin önemli oyuncularından e-C4 ve e-C4 X de, ilk 7 aylık dönemde ulaştığı bin 904 adetlik satış ile markanın bu pazardaki yükselişinde önemli bir paya sahip.

YENİ 2 MODELLE PODYUMA ÇIKTI

Markanın elektrikli araçlarda ortaya koyduğu yükselen performansını değerlendiren Citroën Marka Direktörü Bora Duran, “Marka olarak temmuzda elektrikli araç pazarında üçüncü olarak podyuma çıktık. e-C3 ve e-C3 Aircross, elektrikli araç pazarındaki büyümemizde lokomotif görevini üstlendi. Her iki araç da pazarda çok hızlı şekilde kabul gördü. Tabii burada e-C4 ve e-C4 X’in de hakkını vermeliyiz, bizi çok iyi şekilde desteklediler” dedi.

YIL SONUNA KADAR 15 BİN SATIŞ HEDEFİ

Yeni e-C3 ve C3 Aircross’un etkisiyle B segmentinde 15 bin adetlik bir yıl sonu hedeflerinin olduğun hatırlatan Bora Duran, şöyle devam etti: “Bunun da bizim pazar payımıza yaklaşık 1.3-1.4 gibi bir katkısı olacağını öngörüyoruz. Daha önce açıkladığımız gibi hedefimiz yılı yaklaşık 9 bin 500 adet C3 Aircross, yaklaşık 5 bin 500 de e-C3 satışıyla tamamlamak. Marka olarak yıl sonu hedefimiz olan 71 bin adetlik rekor satış için bu iki model çok önemli bir itici güç olacak ve bunu satış rakamlarıyla şimdiden kanıtlamış durumdalar. Elektrikli araç tarafında da C3, C3 Aircross, C4 ve C4 X’in elektrikli versiyonlarıyla toplam pazarın içerisinden yaklaşık 8.1’lik bir pay elde etmeyi planlıyoruz. Elektrikli araç satışımız hali hazırda bu modellerle beraber hızlanırken markamız bunun yanında ticari tarafta da özellikle Berlingo ile çok baskın olarak devam ediyor. Yılın ilk yarısında çok hızlı şekilde devam ettik. Yılın geri kalan yarısında da ticari araç tarafında yine agresif olacağız. Elektrikli ve ticari araçlardaki bu başarılarımızın yanı sıra; C4 ve C4 X özellikle C4 X tarafında şu anda filo pazarında çok ciddi adetler yapıyoruz, yapmaya da devam edeceğiz.”

C5 AİRCROSS YENİLENİYOR

    Citroen Marka Direktörü Bora Duran, yeni model atakları kapsamında ağustos ayı itibarıyla yeni Ami modelini satışa sunduklarının altını çizerken, senenin kalanında yeniliklerle ilgili olarak, “Tabii ki mevcut C5 Aircross da bugün bize aylık olarak yaklaşık 600-700 gibi bir adet getiriyor. Yılın son çeyreğinde satışa sunmayı planladığımız yeni C5 Aircross ile ivmemiz hızlanacak” açıklamasında bulundu. Yeni C5 Aircross, hibrit, plug-in hibrit ve elektrikli olmak üzere üç farklı elektrikli güç-aktarma sistemi ile müşterilere geniş bir yelpazede seçme özgürlüğü sunuyor.

Related Posts

Dev şirkete siber saldırı! Milyonlarca kişinin bilgileri çalındı

Dijital güvenlik tehditleri, son yıllarda giderek daha ciddi boyutlara ulaşırken, Allianz Life’ın yaşadığı veri ihlali, sektördeki risklerin büyüklüğünü bir kez daha gözler önüne serdi. “Have I Been Pwned” veri ihlali takip platformunun açıkladığı …

Hurda indirimi devreye girdi… 476 bin lira indirimi İtalya onayladı

İtalya, elektrikli araçlar için yaklaşık 700 milyon dolarlık yeni sübvansiyon onayladı.

Türkiye’de görsel şölen: Perseid meteor yağmuru büyüledi, uzun pozlama tekniğiyle kaydedildi

Türkiye’de görsel şölen: Perseid meteor yağmuru büyüledi, uzun pozlama tekniğiyle kaydedildi

BioShock 4’te büyük kriz

BioShock 4’ün geliştirme sürecinde yaşanan ciddi aksaklıklar, oyun dünyasında büyük yankı uyandırdı. Take-Two ve 2K’nın yaptığı kritik değerlendirme sonucu oyunun hikayesinde ve yönetim kadrosunda köklü değişikliklere gidildiği ortaya çıktı …

Google’dan video devrimi: Veo 3 Fast ile 8 saniyede görselden videoya

Google’ın yeni video üretim modeli Veo 3 Fast, yüksek hızda 1080p videolar oluşturabiliyor. Reklam, demo, eğitim içeriği gibi alanlarda fark yaratacak bu model, kullanıcıların aynı klibi çok dilli ve daha kısa sürede hazırlamasını sağlıyor.

WhatsApp’tan cevapsız aramalara çözüm

Popüler mesajlaşma uygulaması WhatsApp, cevapsız aramalar için bir hatırlatıcı özelliğini beta sürümünde denemeye başladı.