Tatil sezonu e-ticaret sektörünü hareketlendirdi

YAZLIK ALIŞVERİŞLERİ E-TİCARET PLATFORMLARINDA PATLADI!

Yaz mevsiminin gelmesiyle birlikte tatil alışverişlerini e-ticaretten yapmayı tercih eden tüketiciler, sektörde hareketlilik yarattı. Mayıs-haziran döneminde en yüksek artış, mayo, pareo, deniz şortu, deniz gözlüğü ve çocuklar için oyun havuzu gibi temel yazlık ürünlerde gözlendi.

Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Başkanı Hakan Çevikoğlu, konuyla ilgili yaptığı açıklamada yaz mevsiminin başlaması ve tatil planlarının hız kazanmasıyla e-ticaret platformlarında mevsimsel ürün gruplarına yönelik talepte belirgin bir artış yaşandığını belirtti.

Açık hava aktivitelerine olan ilginin artması, şehir dışı seyahatlerdeki artış ve sıcaklıkların yükselmesi gibi etkenlerin tüketicilerin alışveriş tercihlerini doğrudan etkilediğini vurgulayan Çevikoğlu, “Bu dönemde özellikle deniz ve havuz ürünleri öne çıkıyor. Tüketicilerin çevrim içi kanallar üzerinden bu ihtiyaçlarını karşılaması, satış adetlerinde ve ürün çeşitliliğinde artış sağlıyor.” dedi.

Yaz aylarında kişisel bakım ürünlerine olan talebin de dikkat çekici olduğuna işaret eden Çevikoğlu, güneş koruyucular, güneş sonrası losyonlar, saç bakım ürünleri ve suya dayanıklı kozmetiklerin yaz mevsiminin vazgeçilmezleri arasında bulunduğunu ifade etti.

Trendyol verilerine göre, deniz ve havuz ürünlerine olan ilgiyi belirtirken mayıs-haziran aylarında bu kategorideki satışların yaklaşık iki katına çıktığını ve en yüksek artışın mayo, pareo, deniz şortu, deniz gözlüğü ve çocuklar için oyun havuzu gibi temel yazlık parçalarda gerçekleştiğini aktardı.

Yaz döneminde alışveriş yapan kullanıcı profilinin genellikle aktif yaşam süren, planlı ve şehirli bireylerden oluştuğunu belirten Çevikoğlu, genç yetişkinlerin ve orta yaş grubunun hem fonksiyonel hem de estetik unsurları göz önünde bulundurarak tatil hazırlıklarını planladıklarını belirtti.

Related Posts

Tayvan işsizlik oranlarında 25 yıllık rekor

Tayvan’da Haziran 2025 itibarıyla mevsim etkilerinden arındırılmış işsizlik oranı yüzde 3.34 olarak açıklandı. Bu oran, ülkede Kasım 2000’den bu yana kaydedilen en düşük işsizlik oranı olarak dikkat çekiyor. Tayvan İstatistik Bürosu tarafından …

Vodafone Business ile Hızlı Servis Markalarına Dijital Dönüşüm

Vodafone Business, PizzaLazza ve Saloon Burger’in dijitalleşme süreçlerine katkı sağladı.

2025 Temmuz Merkez Bankası faiz açıklaması ne zaman? TCMB faiz beklentisi ne yönde?

Merkez Bankası faiz kararı, Temmuz ayı sona ererken yatırımcıların izleyeceği politikalarda önemli bir rol oynayacak. Peki, Merkez Bankası faiz açıklaması ne zaman? TCMB faiz beklentisi ne yönde?

Bursa’dan Üreticilere Mazot Desteği

Bursa Büyükşehir Belediyesi tarafından üreticilerin desteklenmesi ve girdi maliyetlerinin azaltılması amacıyla başlatılan ‘Mazot Desteği’ projesi kapsamında 6 bine yakın üreticiye yüzde 100 hibeli mazot desteği sağlandı.

Serbest piyasada döviz açılış fiyatları! (22 Temmuz 2025)

Serbest piyasada 40,4110 liradan alınan dolar, 40,4130 liradan satılıyor. 47,2610 liradan alınan avronun satış fiyatı ise 47,2630 lira olarak belirlendi. Serbest piyasada döviz açılış fiyatları (21 Temmuz 2025) Dün doların satış fiyatı 40,3880 …

Küresel fiyat dalgası Türkiye’ye de ulaştı, vatandaş için lüks oldu: Kahvenin keyfi kaçtı

Kahve, Türkiye’de bir kültür öğesi olmaktan çıkıp günlük yaşamın vazgeçilmez bir parçası haline gelirken fiyatlar sosyalleşme alışkanlıklarını zorluyor. Türkiye’nin kahve tüketimi son 11 yılda tam üç kat artarak kişi başına 450 gramdan 1.5 kiloya yükseldi. Öğrencilerin ve sabit gelirli çalışanların “ekonomik sosyalleşme” aracı olarak gördüğü kahve, artık lüks sayılabilecek fiyatlara ulaştı.